Boltze trip naar Hamburg

In navolging van het Live Event in Spanje, gaan wij in september een 3-daags Live Event organiseren in Duitsland. En wel van 21 tot en met 23 september in de stad Hamburg.
Samen met onze handelspartners, onze vrienden, zullen wij dit event organiseren: van ‘Veronica komt naar je toe deze zomer’, wordt het nu ‘al het moois van Nederland komt naar je toe in september’.
Duitsland is onze belangrijkste markt binnen Europa en daar willen wij onze Hollandse producten tonen. Dit keer doen we dat op een hele bijzondere manier; in een ander segment te weten de home decoratie samen met de groenbranche.
Want als je wilt groeien en jouw markt is verzadigd of er zijn te veel aanbieders, dan zoek je verder. Een zoektocht naar andere markten en andere speelvelden. Want daar zijn de kansen, daar zijn nieuwe netwerken. Daar is waar wij willen spelen. Niet blijven zitten in de bestaande sector, maar de grenzen letterlijk en figuurlijk verleggen. 
De groenbranche is hot en daar zijn nog veel ambassadeurs te winnen; ook vanuit andere invalshoeken; restaurants, hotels, pop-up stores en tuincentra die nog steeds geen bloemen verkopen. Nieuwe markten moet je inspireren, informeren en laten zien wat je te bieden hebt. Dat gaan wij doen met onze Flower Bazaar. En waar kan je dat het beste doen: juist bij de grootste aanbieder van decoratie in de groenbranche.  
Het theater is het bedrijf Boltze, de grootste leverancier van Home Decoratie in Duitsland. Met dit handelsbedrijf doen wij al vele jaren goede zaken. Zij staan bekend om hun hardware, denk aan de vazen en bloempotten. Naast de absolute nummer 1 in Duitsland staan ze in de top 5 van Europa.
Boltze staat voor kwaliteit. Het mooie is dat zij hun showroom aan ons aanbieden, aangekleed en wel. Plus hun exclusieve luxe uitstraling en service. Het WoW-effect is al aanwezig. Ons bedje is dus gespreid. Alleen ontbreken de bloemen nog…
Het is dit keer dus de omgekeerde wereld. Normaal gesproken betrekken wij Boltze in onze plannen voor beurzen. De bloemen komen toch beter tot zijn recht in mooie vazen en potten. En zo werd het altijd een win-win voor beiden. 
Dit trucje willen we nu gaan doen in Duitsland. Hoe mooi kan dit worden.
Zij zullen zien dat presentaties van de combinaties veel meer uitstraalt dan alleen een pot of vaas. En daar draait het om. Combineren en presenteren.
IMG_8560

How to Grow,

where to Play

 

In het theater zullen veel optredens zijn; de gerbera’s, rozen, lelies, lisianthussen, orchideeën, gipskruid en bladgroen gaan het podium betreden.  Vanuit de decoratiehoek uit Nederland hebben wij HBX natural living kunnen contracteren, een grootse artiest in de woon- en lifestyle accessoires gemaakt van natuurlijke materialen. Jodeco Glass, onze topper in de glasdecoratie gaat ook weer mee, hij begrijpt where to play. De grote pionier Jan de Boer van Barendsen rijdt voorop. Voorop in de stoet van ons ‘Veronica-promotie-team’.
Dit is, tot nu toe, het promotieteam, een grote vriendenclub die pioniert, samen ontdekken we where to play. Op dit moment zijn er gesprekken met verschillende groothandels die meewillen naar Hamburg. Ook bloemisten gaan we mobiliseren om naar dit bijzondere event te komen.
Wil je ook dit podium betreden, reis dan met ons mee. 

De showroom, van 4000 meter, zal ingericht worden via een zeer hoge standaard. Buiten komen tafels, gestyled vol bloemen, planten, mooie vazen en potten. Daar wil je gewoon bij aanschuiven.
Ook zijn er trendkamers waarin de versproducten via de laatste trends worden gearrangeerd. Vanuit de decoratie natuurlijk oogappels. De bloemisten uit Duitsland betrekken we ook in dit event. Zij weten de trends in hun land. Door Live Events van deze bloemisten gaat het geheel nog meer aanspreken, nog meer beleving.
Het mooie voor de bloemist, inkopers van tuincentra en decoratiebedrijven is dat zij meteen zien wat er mogelijk is met hun decoratie. Zij ontmoeten de kwekers voor vragen, voor het verhaal achter de producten. De inspiratie boeken van Lisianthus en Yourlily, die in Nederland een groot succes zijn, zullen ook hier te koop worden aangeboden. We halen alles uit de kast, alles voor de verkoop. We willen toch allemaal verdienen. 

En wat gebeurt in Duitsland zal de wereld ook weten. Wij maken herrie. Veel herrie. Bloggers als ambassadeurs, het is altijd beter als een buitenstaander vertelt wat er gebeurt. Wij zullen de tools van Bloemenbureau Holland ook in deze nieuwe markt gaan inzetten voor consumentenmarketing. Daar haken wij in op de 4 thema’s, zodat ook deze een impuls krijgen. 

Veel fotografie, persberichten via de grote netwerken van Boltze en haar stylisten. Taspo het magazine van kwekers en tuincentra en Gestalten & Verkaufen het grootste bloemisten magazine van Duitsland. Beiden zijn onderdeel van Haymarket. 

En natuurlijk vertellen wij het hele verhaal in onze Bloemenkrant. Enerzijds hoe onze vrienden van ‘Veronica komt naar je toe deze zomer’ het beleefd hebben en anderzijds om te laten zien aan de handel en kwekers die niet meegaan welke kans zij gemist hebben.

How to grow, zo dus! Groeien in andere markten, vergroten van jouw netwerk, optredens op het podium samen met de andere artiesten en wereldwijd bekend worden; dus kom bij ons promotieteam en Let’s Play.